Kallelsen från Näl kom igår...

Den 8 Juni har vi fått en ny tid för samtal och koll av lämpligaste förlossningssättet. Denna gången är det sjukhuset vi kommer att föda på som ska besluta om hur det ska bli och VILKEN dörr bebben till slut ska få komma ut igenom. Jag kan verkligen inte få in i skallen att jag bar på TVÅ bebbar sist. Hur fasen fick dom plats där inne?! Som det känns nu så skulle det ALDRIG gå att knö in en bebis till. Welma tar ju all plats som finns nu känner jag. Igår kände jag mej mer som en biffig sumo, än en vanlig mirakelmalin. Inte bara lite lätt smågravid, utan JÄTTE, jättegravid!! Vågen visar nu på 63 kg, så ca 15 kg har jag ökat än så länge. De där extra kilona känns i mina fötter ska ni veta ;0§ Igår kväll (efter badet) var dom tom lite svullna. Att det blir trångt i magen visar sej i form av små äckliga rapningar och uppstötningar. Not nice, men det går över ;0)  Näsblod, flåsighet och kramp lite här och där, förekommer också. Igår när jag skulle skura ur badkaret så satte krampen till i BÅDA fötterna på samma gång. Fya mej så ont det gör!!! Vet faktiskt inte riktigt varför man lätt får kramp som gravid, nån som vet och vill förklara...?!





Mija säger:

Det finns så många orsaker till varför man som gravid kan uppleva att man får mycket kramper. I vissa fall kan det bero på saltbrist, i andra fall kan ett tillskott av magnesium hjälpa. För låga halter av kalcium i kroppen tros också vara en bidragande orsak, men personligen tänker jag att vätskeansamlingarna i kroppen vid sen graviditet också bidrar till dessa irriterande kramper.



Malin, du är snart på andra sidan graviditeten. :)

Lyckliga du!

KRAMAR



http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gravid/graviditetsbesvaer/kramper/

2010-05-21 | 14:35:13 | Bloggadress: http://mammamija.blogg.se/
Malin svarar Mija... ;0) säger:

TAACK för ditt svar gumman!! Du kommer bli en perfekt Bm, det känner jag på mej ;0) Bebbe kommer Er väg med, det är i alla fall vad jag tror och då är det det Du som får ta över flås och kramp ;0P Stor och varm kram från mej.

2010-05-21 | 15:08:49
Malin igen... säger:

Kanske är det därför som jag blivit så otroligt sugen på sill det sista... Kanske är lite saltbrist då... bäst jag äter lite till då ;0)

2010-05-21 | 15:10:57
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: