Vem behöver vakthund...

när det finns små ettriga Grossgårdstuppar?! ;0P Gårdens älskade tupp har fått en helt ny favoritsysselsättning den senaste veckan. Hans nya sysselsättning har tydligen blivit att JAGA och SKRÄMMAS. Mej lyckas han inte med och det har han lärt sej. Förmodligen beror det på att det oftast är JAG som fodrar dem, men även för att jag aldrig låtit mej skrämmas. Nä bondmor som jag blivit så säger jag bara till herrn med den allra skarpaste rösten att; "NEJ!!", samtidigt som jag klampar till med foten i marken (det allra hårdaste som går under en graviditet med små inneboende Welmor) Det är INTE okey att försöka mopsa upp sej mot morsan och det ska han veta!! Lättare är det med ungarna, sambon, och sommargästernas barn för dom springer så fint när han kommer, i alla fall barnen. Lyckas han riktigt ordentligt med sitt "nya" arbete så SKRIKER dom också de små barnisarna. Det var just detta som hände i Lördags. Jörgen hörde ett barnskrik ute på gården och inte var det ett skrik från nåt av våra barn. Jörgen slet på sej skorna för att kunna gå ut och undersöka saken lite närmare. Kan ni gissa vem det var nu då?! Jo, nu var det sommargästernas lilla barnbarn på ca 3 år, som gått och blivit hans nya skrämselobjekt ;0§ PINSAMT!! Om Jörgen sett att de var på väg in på gården och fram till familjen Hönsson så hade han ju givetvis varnat. Han skyddar sina två hönstjejer så gott han kan och det visar sej ibland på detta lilla sätt. "Kom inte för nära för då KAN det hända att jag springer efter" Det är väl typ så han känner kan jag tänka mej... Inte helt lätt att va tupp alltså. Igår fick familjen höna hålla sej inne så att den lilla tjejen skulle ha en chans att vinka hejdå till dem och slippa va rädd. Det var lite om det ja.. Dax att förbered sej för jobbet nu!! Syns & hörs <3


H
är syns våra vakthundar...  el höns menar jag.


Jennie <3 säger:

Bustupp =D!!



Jadu,det där med BB väskan vet jag inte riktigt =D!! Blir antagligen mer än vad vi behöver =P

Kramisar

2010-05-24 | 17:23:01 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Mija säger:

Ho ho Malin..

Vart tog du vägen?? ;)

2010-05-29 | 18:59:01 | Bloggadress: http://mammamija.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: