Vad gör man?!

Fula ord som man helst inte vill höra, vad gör man med dem?? Knör ihop dem och kastar dem inne på Sbergs soptipp kanske?! För ett par dagar sedan så hoppade två rejäla "fulgrodor" ur mellansonens mun. Mitt under middagen kom de skuttandes. Detta var ett nytt och främmande ord för L. Ett hemskt och fult ord. Det märktes SÅ tydligt att han inte förstod ett smack vad ordet handlade om. Det enda han visste var att det var ett ord som stora och tuffa killar använder. När orden hoppade ut likt svarta grodor, så höll både jag och Jörgen på att sätta tuggorna i halsen. Det var så långt ifrån fint så ni anar inte. Ordet börjar F och slutar på A. Jag tror nog ni vet nu. En liten kille på 7 år, vad gör man och vad säger man??

Mirakelföräldrarna tittade på varandra, och funderade SNABBT. Eftersom det var tydligt att han inte förstod själva ordet, så var man tvungen att ta det hela lite försiktigt. Först fick vi fråga om VART han hört ordet. Svaret blev; En av de stora killarna på skolan sa så... Inte helt okey det där. Detta med ord som kastas hit och dit, jag blir snart galen. Hur gör ni föräldrar när grodor hoppar?? Säger ni ifrån så fort ni hör dem, eller låter ni orden hoppa fritt? Visst, jag svär ibland, det gör jag, men aldrig att jag använder könsord! Finns inget fulare ord än just F-ordet. K-ordet låter tom bättre, märkligt. Beata sa förresten nåt gulligt för ett tag sen. Hon sa att hennes två bästa vänner pratade lite "gammalt". Först förstod jag inte riktigt vad hon menade, men sen så.

Hon menade så klart att de använde en del ord som vi vuxna ibland använder. Lite finare och lite mer vuxet ;0) ORD snappas upp här och där, och alla använder vi olika. I bland kan jag jämföra detta med en shoppingtur på tex Ica. På Ica finns det MAAASSOR med olika varor som man SKULLE kunnat köpa, men i stället väljer man bara vissa. De ord som känns igen mest, är också dem som får följa med oss hem. Svenska språket är stort som ett smörgåsbord, så varför inte smaka på allt?? Så här är det ju säker över allt. Jag kan helt ärligt erkänna att jag har MÅNGA bitar kvar att "smaka" på. Ska vi testa nåt kul nu, om ni har lust?! Skriv ett ord som du vanligtvis ALDRIG använder och skriv det NU!! Se det som ett spännande experiment. Hur många ord får vi ihop, och VILKA?? Det mest "ovanliga" ordet vinner ;0P



Elin säger:

Fin blogg:) Följa varandra via bloglovin? Kramar

2010-10-29 | 19:41:37 | Bloggadress: http://fashionbyelin.blogg.se/
Ida säger:

Man kan väl säga kort och gott att; det där vill jag inte att du säger, det låter inget bra :) Tror inte att man ska göra för stor grej kring det där med svordomar, då blir det nog ännu mer "spännande"!

2010-10-29 | 20:38:37 | Bloggadress: http://idisenochlivet.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: