En stor dag och ett stort steg...

I Lördags var det Welmas datum, den 19;de. Redan sju månader sen hon kom, helt otroligt! Som ni märker så rusar tiden förbi för oss alla. I Söndags fick jag för mej att byta ut liggdelen på vagnen mot sittdel. Ett rätt så stort steg i en förälders liv, i alla fall i mitt ;0) Rent storleksmässigt så behövdes det faktiskt inte än på ett tag. Liggdelen var fortfarande lagom. Vet att en del pratar om att liggdelen snabbt blir för liten, men inte på denna. Känns ändå kul med lite "sittvänligare" vagn nu när hon faktiskt sitter mer. Oftast passar jag på att ta promenaderna då hon ändå ska sova, så det är väl därför jag kännt att liggdelen fungerat så bra. Den skyddar ju lite mer i den vintriga kylan och är lite mer ombonad. Jag är väl säkert bara otroligt fånig som tycker att bytet mellan sitt och liggdel känns STORT, men så är det. Den docksöta baby-delen står numera på en hylla i vår klädkammare. Det blir till att sälja den vidare sen, detsamma gäller för babyskyddet (som vi fortfarande använder). Skulle nån liten läsare vara sugen på babyskyddet från Brio lite senare, (färg; brun/svart) så bara säg till <3


W
s första åktur i sittdelen gick rätt bra... hon somnade strax efter detta... ;0)


  

  



Malin GP säger:

OOooooooo SITTDEL!!!! JAG FÅR ÅNGEST!!! De blir stora alldeles för fort! Jag har inte bytt min än men vi pratade om det häromdagen... medan Gry satt på golvet och lekte... FATTA HON SITTER PÅ GOLVET OCH LEKER. Alltså.. .Malin de är ju bara NYFÖDDA!!!!!

2011-02-22 | 15:19:36
Malin svarar bästaste Malin <3 säger:

PRECIS just SÅ känns det!! "Det är ju bara nyfödda", märkligt det här ;0P

2011-02-22 | 16:24:48
Anonym säger:

Kanske är lite sugen på det där babyskyddet.Vad ska ni ha för det?

2011-02-23 | 09:09:05
Alex i Tibro säger:

ja trodde aldri att ja skulle köpa bebbe grejjer igen men... :) va ska du ha för skyddet??:) kraaaam vi MÅSTE SES SNART!!!

2011-02-23 | 16:12:47
Malin svarar anonym och A... säger:

Köpte sätet då lillan föddes (Juli 2010). Säljs nu i butik för 995. Ett tänkbart pris, 600 kanske. Med tanke på att W knappt använder sitt säte, så är det ju så gott som nytt ;0)

2011-02-23 | 22:22:32
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: