Om att vara snäll...

I förrgår fick jag en fråga som jag tyckte var lite småskoj. Grejen var att någon tagit emot något som någon inte längre behövde eller ville ha kvar. Den där någon frågade i sin tur någon annan (alltså JAG) fall möjligtvis inte jag hellre ville ha saken/erna som gavs bort. "Jag tog nog emot dem mest för att vara snäll, sa någon..." Gissa vem som nu gjort exakt samma sak?! Jo, JAG!! =P Varför ska vi vara så förbenat snälla för jämt och ständigt?? Någon blev ju såklart väldigt lättad och glad över att ha lyckats lämna dem/den vidare till någon annan =) Alltså, VARFÖR inte bara vara mer ärliga på en gång?? I stället valde jag att tänka; Jo men de/den kan nog komma till användning på något vis. Min första tanke var att jag själv i så fall kanske kunde skickat dem/det vidare... Hade faktiskt en egen "någon" på lur... Jaja, vi får väl se nu vad som händer. Exakt VAD som kommer hända med påsen i garaget är fortfarande ovisst =P Sugen på "något" litet i en påse kanske?! =)


Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: