Allt var okey på Mvc ;0) (vecka 28+6)

Welma verkar följa sin kurva perfekt. Magen mätte nu 26 cm och ligger strax under mittenkurvan. Mitt blodtryck var samma som sist, lågt och bra. Hb;t hade höjts jättebra och låg nu på 123. Ska ändå fortsätta med en "Niferex" om dagen precis som tidigare. Urinprovet såg också bra ut. Som det känns nu så skulle jag nog kunna vara gravid för evig ;0) Vågen visade nu på 60.9 kg. Känns som jag vågar slappna av lite mer nu. För var dag och vecka som går, så ökar ju hennes chanser att överleva "min stora skräck"= en allt för tidig förlossning. Idag var alla våra tre mirakel med där inne. Beata fick känna på magen tillsammans med Bm "K". Vem vet, kanske blir det en liten barnmorska av fröken Beata ;0P

N
ån tid  för samtal ang. förlossningssätt har jag inte kommit än, men det kommer väl ganska så snart. Jag tror nog att det kommer att bli en vaginal förlossning även denna gång, fast det är klart att de kommer nog få vara lite mer obs så jag inte spricker på samma sätt igen. OM det skulle visa sej bli bäst med K-snitt så vill jag allt ha lite mental förberedelsetid först. Kan inte hjälpa detta men den där kniven skrämmer mej ;0§ TÄNK om inte bedövningen skulle ta liksom?! Fya mej så hemskt det skulle va!! Ni som blivit snittade, hur upplevde ni alltihop och hur mådde ni efteråt?! Detta kommer att bli mitt och Jörgens sista barn så nu hoppas jag att allt går som det ska och att vi får en riktigt fin förlossningsupplevelse. Moster Stina ska ju eventuellt följa med och övervaka allt där inne. Hoppas i så fall på fina bilder och fin förlossningsberättelse sedan <3



Gabriella säger:

Hej Fina Malin =)

Min sista förlossning var ett planerat kejsarsnitt. Var allt lite nervös...Men det blev en FANTASTISK förlossning! Allt var hur lugnt som helst i op.salen. Underbar personal som hela tiden berättade för oss vad som hände. Fick se lilltjejen direkt, och efter en snabbkoll fick jag upp henne på bröstet. Mådde jättebra efteråt, stannade två nätter på BB o åkte sen hem. Hämtade mig snabbt o hade inte speciellt ont efter. Amningen kom igång direkt. Vet att alla förlossningar(både vaginala o snitt) är unika o inga blir lika. Men jag har bara positiva erfarenheter. Anledningen till snittet är att min andra förlossning var dramatisk(den första en "skolförlossning", hur bra som helst).

Är så spännande att följa din resa. TACK för att du delar med dig!

KRAM

2010-04-27 | 17:30:42
Carro-The Lantismamma säger:

Dom är ju väldigt noga med att patienten inte känner något INNAN dom sticker kniven i dig;-) Usch vad knepigt det lät:-0 Så det är ingen risk att dom börjar skära i dig om du känner något:-) Vad fint ni fått det i köket! Kram!!

2010-04-27 | 20:16:43 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Malin svarar Gabriella och Carro... säger:

Först vill jag börja med att tacka Gabriella för spännande läsning. Det låter ju helt okey med snitt efter att ha läst dina rader. Ja vi får väl hoppas att de inte missar "klämkollen" i magfläsket innan kniven ska in ;0§ Har ju sett en del på både "förlossningskliniken" och "riskförlossningar" och vet att det går rätt så snabbt där inne. Tar inte bedövningen som den ska så kommer det nog att höras vida omkring. Ty mirakelmalins gälla skrik missar nog ingen ;0P Krams och tack för Era rader!!

2010-04-27 | 22:52:13 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Carro-The Lantismamma säger:

Nu låter du som en av många av dom patieneter jag mötte på förlossningen. Som blivit rädda för dom sett förlossningskliniken och riskförlossningar. Det skiljer sig rätt så rejält hur det funkar i U.S.A och i Sverige. Ajabaja Malin,du får inte se dom programmen;-) Dom bara skrämmer skiten ur folk. Läs bara vad Gabriella har skrivit. Det är så jag känner igen det. Det är aldrig så bråttom att dom inte känner om du är bedövad. Det ingår liksom i rutinen att kolla sånt. Skulle det bli urakutsnitt så söver dom dig och då behöver du inte oroa dig för om du känner något. Men jag tror detta kommer gå bra:-)Om du är rädd för att spricka så kan ju oxå barnmorskan göra en hel del saker för att undervika detta. Tex, så kan hon ju hålla en varm tvättlapp i underlivet. Sen så dinns det ju en spec.olja man kan köpa som tydligen skall vara bra som man kan smörja in med dom sista veckorna innan förlossningen. Undrar om inte JennieLee hade en sån? Nä,nu skall jag till frissan! Stoor kram!!

2010-04-28 | 07:12:09 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Jennie <3 säger:

Stämmer bra de Carro =D!!!



Weleda har en sån olja (man köper den hos hälsokosten) som man smörjer mellangården med dom sista 4-5 veckorna...jag ska prova den =D!!

Vet inte om den hjälper men många säger att den är bra! Värt ett försök iallafall =D!!

Olivolja använder dom i USA under dom sista veckorna...och där är det tydligen bevisat att det ska hjälpa litegrann.



Kramar!

2010-04-28 | 08:32:45 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Marja säger:

Jättefina bilder!Det går säkert jättebra att föda vaginalt Malin. Det hände inget med min skada när 5 kg Casper föddes :) Barnmorskan kommer förmodligen ha extra uppsikt. Och vet du? Inte blev det någon mer "sjukgymnastik" heller =)

2010-04-28 | 08:53:19
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: