Mysiga sparkar i vecka 21 <3

Sitter här och njuter av skådespelet som utspelar sej på min mage. Bebben sparkar rejält där inne nu, det både SYNS och KÄNNS. Ska se om jag inte kan sparka liv i min gamla lillkamera och filma alltihop. Ja ni måste ju bara få dem ni med, eller hur?! ;0P Den 19 Mars är det dax för ett besök på www.emmaultraljudsklinik.se .

Tiden går snabbt som sjutton. 1;a Mars i morgon ni vet ;0) Jag har nu hunnit in i den 21;a graviditets veckan och är då alltså i sjätte månaden. Måste försöka fota magen lite mer nu så jag verkligen kan njuta av magen ordentligt, och från alla håll.

Syster Stina och jag har pratat lite löst om att hon (om hon är hemma och INTE i Malmö) ska få följa med oss in på förlossningen när dagen "D" väl kommer. Vi får väl se hur det blir. Stina är liksom jag, ganska så såld på detta med graviditet, förlossning och bebistid. Skulle mycket väl kunna tänka mej att dela förlossningsminnet med henne. Vore väl nåt om minstaste systern gick och utbildade sej till barnmorska. Kan jag sparka igång henne genom att låta henne vara med, så gärna för mej. Vet att hon hade passat perfekt, hör du det Stina?! HELT PERFEKT!!

Som det ser ut nu så kommer jag att gå på semester redan vecka 23, lagom till ungarna går på sitt årliga grönbete ;0) Har nog inte riktigt fattat att jag troligtvis kommer att få gå på föräldraledighet fram i sommar. Chefen har redan sett ut nån som ska gå på min schemarad. Känns bra men lite märkligt. Vad kommer det sej att jag har så jäkla svår att förstå mitt gravida tillstånd tro?!

Undra om jag någonsin kommer fatta... det är klart att jag SER att jag förändrats, men att faktiskt va GRAVID känns fortfarande ganska främmande. Vi som inte kunde, kunde helt plötsligt. Tro det eller ej men den där tanken far igenom skallen var eviga dag. Vad var det som gjorde att det helt plötsligt gick??? Jag har sagt det förr och säger det igen; MIRAKEL, mirakel, MIRAKEL <3 Det ska bli VÄLDIGT spännande att få se VEM det är som bor där inne den 19;de.

Känner mej lite orolig för det här med förlossningar som startar för tidigt. Nu önskar jag bara att tiden kan få gå så man kan känna sej tryggare FALL bebben skulle få för sej nåt dumt. Med L & B blev jag ju inlagd i vecka 30+ nåt har jag för mej. Värkar som inte var bra hade bestämt sej för att komma. Efter en stor hästspruta i röva (med medicin för att skynda på barnens lungmognad) så fick vi order om att köra in till Näl direkt ifrån sjukhuset i Lidköping.

Där fick jag dropp i två omgångar för att försöka stoppa en för tidig förlossning. Den första medicinen som testades var helt vidrig. Jag flåsade som en ko och hjärtat slog tredubbla slag. Ja jag tålde den inte alls. Kroppen betedde sej som om jag befann mej i värsta maratonloppet, fast att jag låg helt stilla. Riktigt otäckt faktiskt.

Läkaren såg hur jag mådde och befriade mej från hemskheten så fort han bara kunde. Han sa att många får just dessa symtom, fast att man helst ändå vill testa den som medicin nr 1. Den var nämligen betydligt billigare än den andra som jag nu skulle få. Vem fan bryr sej om priset när man ligger där svettandes och stönar, inte mirakelmalin. Ge mej nåt annat, please... jag fick "nåt annat", och det där "nåt annat" gjorde nytta. 

Malin KNEEEEP och hon KNEEEP!! ;0P Nädå, knipa hjälper inte i såna lägen, det vet ni som befunnit er där. Vill bebisen komma så kommer den, så är det. Läkaren pratade om att den sista omgången med medicin skulle få bli den sista. Man vill sjävklart stoppa så långt det går, men inte hur länge som helst. Det kan nämligen vara så att barnen BÖR komma ut av ena eller andra anledningen. Det kan bero på en rad olika saker. Skit samma, mina bebbar stannade kvar och det är jag evigt tacksam för. Min största fasa var att behöva se dem ligga där och kämpa. Det är ju i magen som de mår allra bäst, i alla fall i de flesta fall.

Jag och Jörgen fick göra ett studiebesök inne på Neo. Där stod faktiskt en kuvös redo för våra små, fall att de skulle sätta igång igen. Men som tur var så fick den kuvösen stå tom, för mina ungar kom på andra tankar ;0) De ville följa med mej hem igen (i magen) ca tre veckor senare. Förmodligen så kommer detta inte att upprepas, för denna gången bor det ju endast en liten bebis där inne, men jag ska ärligt erkänna att oron finns där lite grann.

Ibland känns det som folk tar detta med "att gå tiden ut" som en självklarhet. Det är många barn som föds på tok för tidigt på våra sjukhus. Tänker på alla deras oroliga föräldrar. Vilket helvete att behöva gå igenom nåt sånt. Att inte veta om deras älskade barn ens överlever natten ;0§ Hemska skräck säger jag bara. Så lyssna nu alla ungar som fortfarande är för små för att komma ut; STANNA där ni är, okey?!



Kramar <3


Malin K säger:

Så himla spännande det är att föja er Malin! Helt otroligt att du blev gravid ändå. Glädjer mig verkligen med er. Hoppas att du får gå tiden ut, eller iaf så gott som. Ngn v tidigare är ju skönt så man slipper gå över tiden o vänta o längta. Själv har jag haft tur. Timmie är född v 37+0, Linn gick vattnet v 37+0 o hon är född v 37+1 o Caspian gick vattnet också 37+0 men han är född v 37+2. Gissar att det är en på miljonen att förlossningen startar exakt samma dag i graviditeten tre ggr. Nästan så vi får skaffa en fyra för att som det stämmer;) Skämt o sido. Önskar er lycka till!!!

Kram Malin K

2010-02-28 | 22:56:41
Malin svarar Malin K... <3 säger:

Tack Malin för att du delade med dej här inne. Älskar att läsas om andras erfarenheter! Vem vet, nummer fyra kanske faktiskt kommer till dej med då ;0) Ha det gott och hälsa dina älskade små <3

2010-03-01 | 05:42:36 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Jennie W säger:

Är sååå underbart m sparkarna i puffarna!!!NJUT!! Robin o Adam föddes helt otroligt på bf datum,o Melwin 2 dagar innan bf. Kramar

2010-03-01 | 09:56:14
Linea säger:

Jättefint inlägg :) Hoppas också att bebis stannar där den är trygg och säker så länge som möjligt!



Till något helt annat - finns en jättebra hemsida där man kan få inspiration när man inreder och fixar hemma (som jag lagt märke till att du gör)



Gå in här och kolla vettja :)

http://www.styleroom.se

2010-03-02 | 00:13:18 | Bloggadress: http://linkis.blogg.se/
Maria säger:

Vilken fin bild. Det är verkligen ett ögonblick att föreviga. :)

2010-03-02 | 09:13:49 | Bloggadress: http://www.glawe.se/blogg
elma säger:

fyyy vad häftigt :D SÅ SÖT

2010-03-04 | 15:51:24
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: