Förlossningsfotograf...

Skulle lätt kunna tänka mej att packa ned en trevlig och duktig förlossningsfotograf i den där väskan som ska packas när dagen D väljer att komma. Även om bilder och film aldrig kan jämföras med att uppleva själva förlossningen där och då, så vore det ändå himla värdefullt att ha den dokumenterad. Livet absolut största ögonblick skulle jag mer än gärna vilja ha i ett album och även på film <3 Den blivande fadern behövs ju vid den födande moderns sida och knappast bakom en sketen kamera. Vore det inte himla smart om var förlossningsavdelning hade en duktig fotograf att tillgå?! Även om nåt skulle gå snett så är det ju trots allt VÅR förlossning <3 Nu menar jag inte att han/hon ska veva runt och vara i vägen för övrig personal, absolut INTE. Men lite vid sidan av sådär. Det hade varit värt hur mycket som helst ju!! Troligtvis kommer detta att bli mitt livs sista förlossning så därför tänker man ju på detta lite extra mycket. Det absolut största i ens liv. När ens barn föds <3 Ni som fött barn, brydde ni Er om att fota eller sket ni i allt ihopa?! Syster Fia filmade delar av sin förlossning, men tyvärr bakom galler. Jag det blev visst nån miss i inställningen på kameran. Kanske att det går att fixa till i efterhand... det borde det ju göra!! Kramar från en som snart tar med sej magen & familjen och drar te stan <3

Ps.
Måste tipsa Er om min andra systers inlägg som handlar om förlossning och att spricka ;0§
In och läs med Er och SKRIV om era egna upplevelser!! Ds. www.stinalee.se


Ludde som liten <3


AKP säger:

Vilken DRÖM det vore att fota en förlossning!!!

2010-01-22 | 14:38:56 | Bloggadress: http://akp.blogg.se/
Gabriella säger:

Åh, så söt han är Ludde! Nästan så att det börjar suga i bebistarmen;)

Det blir så OTROLIGT fint erat nya kök!!! Och vilken händig karl du har, som fixar så mycket själv! Inte dumt!

Ha en riktigt härlig helg! Och Lycka till på ultraljudet! När vi väntade Thea (våran trea), så ville jag ta reda på könet. Blev inte så nu, men det hade underlättat. Särskilt när det blev en tjej efter två killar;)

Vi har också ett litet hopp mellan killarna o henne(8 år). Helt fantastiskt med en sladdis<3 Härligt att bara få rå om bebis, när killarna va i skolan. Plus att de var så stora, så de hjälpte mig många gånger! Ex med ett "lyssnande" öra när man duschade eller gjorde nåt annat. De kände sig aldrig utanför, utan viktiga. Och de ääälskar sin lillasyster, o skämmer bort henne ALLDELES för mycket=)

Uj, va långt det blev....

Kram på dig!

2010-01-22 | 16:37:20
Alex i skara säger:

Hej goa malin!! visst hade ja fotograf me mej...tyvärr va de ju mamma som fota som även va en del av stöttnibgen..när tindra väl kom ut vart hob så exalterad att hon fota åt fel håll..dvs att ja har ett foto me hennes ansikte i närbild :D

ja kan absolut tänka mej att va mä å fota när ni får erat fjärde underverk..

alla dina barn e underverk men detta e ett stort stort mirakel <3 ja vet ju va ni gått igenom..å ja har grinat alla ggr som du ringt å berättat...e så lycklig för er skull... <3 kram på er

2010-01-22 | 16:49:24
Stina säger:

Jag måste ju bara få följa med på denna förlossning! Jag kommer fota och filma som bara den, åh tänk vilken upplevelse. Det vore verkligen en ära, haha. Kramar

2010-01-22 | 19:02:47 | Bloggadress: http://stinalee.se
Malin K säger:

Hej Malin! Så glad jag är för er skull! Håller tummarna för er när ni ska på ultra. Ska bli kul att höra hur det gått! Vi har filmat både Linn o Caspians förlossning o det är jag så himla glad för idag. Vi ställde bara kameran en bit bort på ett bord o när c föddes blev det jättebra m ljudet o så. Linn var det lite svårt att höra ibland men tur är väl kanske det m tanke på hur jag vrålar;)Kan varmt rekommendera det. Särskilt om man, som jag - får lutsgas o är lite groggy så kan det vara kul att friska upp minnet lite. (ngt jag alltid vill minnas är när jag skulle krysta o vände mig om till bm o sa "Är ni med nu då töser??? Så himla roligt att ha på film!) Stort lycka till! Kram Malin

2010-01-22 | 22:18:30
Carro-The Lantismamma säger:

Det kanske är så att det kommer ett fotoföretag som ordnar sånt här i framtiden... ;-)

2010-01-22 | 22:57:07 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Malin svarar alla <3 säger:

Gud vad jag skulle vilja se den där filmen då du sa det där Malin. Snacka om kaxigt ;0P Tack för att du delar med dej och för att jag får lite skoj å läsa <3 Till Gbriella vill jag säga samma. Tack för din härliga kommentar!!

2010-01-24 | 21:07:44 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: