Visst är det lite märkligt ändå?!

Min graviditet - BF Tis 13 jul 2010

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 31 jan 2010.
Din graviditet startade Ons 7 okt 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 21 okt 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 117 av 280. (41,8%).
Du är i vecka 17.
Du har gått 16 fulla veckor och 4 fulla dagar (v16+4).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 13 jul 2010
Du har 163 dagar kvar till beräknad förlossning.

 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 < 3

N
i som hängt med mej här i bloggen ett tag vet ju att detta var nåt jag ALDRIG mer trodde att jag skulle få vara med om. Att vara GRAVID menar jag. Det var så långt ifrån vad jag trodde var möjligt, i alla fall på egen hand och helt utan doktorer. Man skulle kunna säga att vi (både jag och Jörgen) hade lagt detta med fler barn bakom oss. Visst fanns det en tid då jag kände STARKT för ett fjärde barn. Ja ni kanske minns att vi sökte till socialstyrelsen för förlängd frystid på våra fem ägg (embryon)?! Min längtan var så stark så när vi fick det där påminnelsebrevet om att de fem år som som de får ligga kvar, snart var över, ja då fick jag fullkomlig PANIK ;0§ 

Tanken på att ALDRIG få vara med om detta mirakel igen var skrämmande och fruktansvärd. Där i Falun låg då alltså 5 guldägg och bara väntade på att att antingen kastas eller användas. 5 stycken möjliga mirakelbarnbarn <3 Eftersom vi hade nog med våra två små + Rasmus just då, så var det inte ens en plan att åka dit upp och för ett syskonförsök innan tiden löpte ut. Lagom stressande när mammahjärtat fortfarande skrek; "jag vill, jag längtar, jag vill". Hur som helst så sökte vi för förlängd frystid (mest för att stilla mej tror jag). Jag var  bara tvungen. Behövde få känna att vi i alla fall FÖRSÖKTE för att kunna lägga allting bakom mej och gå vidare.

Vi sökte men fick avslag ;0( På ett sätt var det en lättnad när svaret kom och tiden hade "gått ut". Jag plågade mej en massa i onödan när jag visste att chansen fortfarande fanns där. Visst visste jag att chansen till barn på "egen hand" fanns där nån stans långt bort, men trodde nog aldrig att det skulle ske. Inte efter alla år av försök. Nä såna tankar hade jag lagt ned för länge, länge sedan. Nu till det märkliga i historien. Ser ni tillverkningsdatumet för vår mirakelbebis där uppe?! Datum för ägglossning skedde enligt denna kalender den 21;a Okt 2009. På min pappas dödsdag, och inte nog med det, på själva 10 årsdagen <3 

Ni får tänka och tro vad ni vill men jag är helt övertygad om att han har ett finger med i spelet här. Vet att många av er rynkar lite på näsan nu och tänker att; "Nu har hon nog fan blivit helknäpp på riktigt!!" Det finns ännu en grej som gör att jag tror extra mycket på detta. När jag pratade med ett medium en gång för några år sedan så sa hon en hel del rätt otroliga grejer. En grej var att TRE presenter var på väg åt vårt håll, och dom var alla från Pappa. Han ville att vi skulle veta det. Jag skulle veta när just min kom sa han. TRE presenter som hon symboliskt såg med rosa band runt. Ja nu fattar ni säkert vart jag är på väg.

Hur galet det än må vara så tror jag att faktiskt på att just MIN har kommit nu. Den ligger i magen och har eventuellet ett rosa band runt sej <3 De andra två "presenterna" har redan kommit i form av en liten Elsa & Mayia. Skit samma om det är fåneri eller inte. Nåt jäkla magiskt är det i alla fall. Barn utan att knappt ha gjort det man bör för att få till dem, ja då måste det nog fan till nåt sånt här ;0) Dagen efter mitt test (som jag aldrig trodde att jag skulle få göra) så satte jag mej instinktivt i bilen till pappa. Han fick sitt ljus tänt och en smått chockad dotter intill sej. Tyck och tro vad ni vill, men visst är det lite märkligt ändå?! Kramar <3


Carro-The Lantismamma säger:

Här sitter jag och bölar till ditt fina inlägg! Hurra för graviditetshormonerna;-) Men du vet vad jag tycker, jag håller med dig till 100% Visst är det fantastiskt! Kramar Carro

2010-01-31 | 08:32:33 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
madeleine säger:

självklart har din pappa ett finger med i spelet! är det en känsla som du har så är det så.

:)

kram

2010-01-31 | 11:29:20
Desirée säger:

Jag vet precis hur du känner dig, jag har dock aldrig haft svårt för att bli gravid, men förstår den längtan som du känt. Själv kände jag den efter mina 2 missfall, trodde aldrig jag skulle uppleva den dagen att få ha en liten i min famn. Men nu sitter jag här med mina juveler & bara skattar mig lycklig över att få ha dom hos mig hela tiden<3

Jag tror som ovanstående skrev, din pappa HAR ett finger med i spelet;)

Kram gumman & njut, för det förtjänar du verkligen!!

2010-01-31 | 16:23:56 | Bloggadress: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Marja säger:

Nu kom det allt en tår i ögat hos stenhjärtat, vad fint skrivet! Jag har också tänkt på det där paketet som spåtanten pratade om. Klart att Sture har hjälpt till här <3

Kram

2010-01-31 | 16:36:31
Tova säger:

Åh så vackert! Grattis till det lilla pyret i magen :)

blev själv mamma för första gången för två veckor sen, helt fantastiskt :)

kramar

2010-01-31 | 17:28:38 | Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Lily [ L i n d a . B l o m ] säger:

Jag har pratat med Stina om det där, jag är också helt övertygad om att er pappi har något med det där att göra.. Det är "för mycket" för att vara en tillfällighet.



Stor kram och stort grattis till kommande lilla bebben : )

2010-02-01 | 16:30:01 | Bloggadress: http://lindablom.se
Jennie <3 säger:

Men gud,blev bebisen till på det datumet....helt otroligt,jag ryser när jag läser och fäller en liten tår =)

Jag är övertygad om att han hade sin önskan där uppifrån <3

Du är sååå VÄRD detta mirakel <3!!!!!!!

Kramar <3

2010-02-01 | 17:07:56 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Cim säger:

OJojoj, ja jag är fullständigt övertygad om att din pappa har ett finger med i detta. Han har sett till att din önskan blivit uppfylld...

Må lycka och välgång vara med er alla...



Kramisar

2010-02-01 | 20:46:01 | Bloggadress: http://icamamman.bloggplatsen.se
Malin GP säger:

Jättefint skrivet, Malin!

2010-02-02 | 13:49:47
Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg säger:

Lycka till med bebisen! :)

2010-02-02 | 14:12:16 | Bloggadress: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Anonym säger:

Ta Lauren-quiz



http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

2010-02-02 | 14:16:36
Malin svarar alla <3 säger:

Tack alla goa som tror på mej <3

2010-02-02 | 16:33:45 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: