Tyngdlagen syns!!

Har just kommit fram till  att tyndlagen existerar i allra högsta grad här hemma. Inte nog med att det märks på bröst och annat tjafs, utan ALLT i kläd och handduksform ligger också på golvet. Det syns att "någon" har duschat och  bara råkat "glömma" att badhandduken har en liten grej längst upp som är till för att användas. Ja ni vet nog vilken liten grej som jag tänker på. Den där lilla öglan ni vet. Den som ibland kan gå sönder och inte alls fungera. Borde man göra den större och i en glad färg?! Man borde försöka uppfinna nåt typ av larm som tjuter ungefär som bältet i bilen. Vad tror ni?! Man skulle ju kunna bli hur rik som helst om man kom på nåt smart här.

I
detta fallet så finns den och är inte alls trasig. Finns det nåt tristare än en halvblöt handduk som ligger och gottar till sej i ett hörn?! Min uppgift har blivit att hänga upp allt det där som den som duschade och "glömde" faktiskt borde ha gjort helt SJÄLV. Alternativet är väl att låta skiten ligga till männinskan som glömde kommer hem igen, men vem orkar vänta?! Som vanligt så plockar jag upp och försöker påminna mej om att människan som glömde nog minns lite bättre nästa gång. Tjata, påminna, plocka upp skiten själv, det är frågan?! Minns att min mor & far hade samma problem då deras barn bodde hemma ;0/ Undra varför, hör det till när man växer upp?

Någon som känner igen sej i detta kanske?! Hit med bra tips för att bättra på den glömskes  minne. Plockar ni eller ger ni fan i alltihop och står ut?! Handfatet och toan skurar ju inte sej själv den heller. Med tanke på att vi nu är fem i familjen och ytterligare en på väg, så räcker det inte med att städa ett par gånger i veckan. Den behöver fan städas minst en gång om dagen om den ska va i okey skick. Tandkrämsrester som torkar fast i korvliknade ormar är en ganska så trist syn. Att man ser mer prickig ut än ren när man  tittar sej i spegeln är inte heller kul. Hur ofta städar ni era toaletter och badrumsspeglar om jag får fråga?! Hur lägger ni upp städet hos Dej??



Carro-The Lantismamma säger:

Jag skulle ha slängt handduken i vederbörandes säng;-) Isabelle tackar för grattiset:-)

2010-03-08 | 12:24:52 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Marja säger:

Vi är ju inte så många i vår lilla familj men, grabbarna ska ha städat upp på rummet innan dom går och lägger sig. Tar jag fram dammsugaren går det ännu fortare att plocka upp från golvet :) Men du vet väl varför vi kommer att gå med rullator om sådär 45 år? Vi går ju dubbelkrökta och plockar leksaker hela dagarna ;)

2010-03-08 | 12:41:32
Malin svarar... <3 säger:

Dammsugar tricket låter bra Marja ;0P Synd bara att det är jag som får sitta och pilla loss alla jävliga legobitar och annat smått som fastnat halvägs in i slanghelvetet ;0( Nu har jag i alla fall städat upp, ännu en gång. Handdukar i sängen fungerar nog inte heller tyvärr. Ungarna skulle inte ens se dem, än mindre hänga upp dem. Tack ändå för tipsen ;0)

2010-03-08 | 13:20:36 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Gabriella säger:

Åh, det låter precis som vi har det;)

"Råkar" o "glömde" hör man ju titt som tätt. Tycker att jag tjatar jämt o hatar det...Samtidigt hör jag att jag låter PRECIS som min egen mor gjorde;) Men vad göra??? Nä, har ingen aning!

Kram

2010-03-08 | 13:42:58
Malin svarar... <3 säger:

Precis så Gabriella, man låter som sin egen mor ;0P Tjat, tjat, tjat... lova att du säger till fall du kommer på nåt bättre sätt, som FUNGERAR ;0) Kramar i massor <3

2010-03-08 | 14:26:26 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Desirée säger:

Det är ju bara jag och pojkarna, men kläder de tar av sig ska ligga OVRÄNGDA i tvättkorgen, städa sina rum innan läggdags eller om de är klara med leksakerna. Jag "hotar" oxå med dammsugaren. Liam är den enda av oss 3 som slänger handduken på toaletten på golvet så han får gladeligen hänga upp den igen;)

Badrummet & toaletten städar jag 2-3ggr i veckan (om det stoppar), har lite fobi när det gäller toaletter, vill alltid ha den skinande ren IFALL man får oväntade gäster, samma gäller köket:)

2010-03-08 | 14:29:48 | Bloggadress: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Malin svarar... <3 säger:

Låter som du har ordning på grabbsen Des ;0) Visst är det vidrigt med skitiga toaletter, bläää för såna ;0( Om jag plockar upp "deras" grejer var eviga gång så biter jag nog både mej själv och dem i svansen. Hur ska de kunna lära sej att man bör städa efter sej när det alltid finns nån annan som hinner före. Nä fram för mer städatillsammansdagar!! När jag är helt ledig och fri från jobb så finns fasen roligare grejer att göra än trist städning efter andra. Så vet ni vad?! Idag klarade jag mej från att INTE ta jobbet från äldste sonen, duktiga jag. jag var såå nära, men lyckades stänga till dörren i sista minut. Han ska få den äran att städa helt själv ;0) Hur mycket det än kliar i mina städfingrar så bara mååååste jag försöka låta rummet vara. Jag vägrar bli någons städtant. Hejja mej ;0)

2010-03-08 | 14:40:18 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Mija säger:

Kännaigenkänslan är stoooor Malin! (skrattar lite när jag läser det du skrivit)



Tandkrämskorvar och slängda handdukar.. Okej, jag brukar hitta KALSONGER bakom sängen bland dammråttorna, leksaker ÖVERALLT, i köket, i trappen, i teverummet.. (suck)



Just nu står det en TAVELRAM i vardagsrummet tillsammans med en plansch som sonen köpte och ville testa. RAMEN passade inte planschen men ALLT står kvar i vardagsrummet.. (...orkar inte ens bli arg.) ;)



Men jag förvånas mest över sambon faktiskt...

Inte barnen..



;)



KRAM på dig Malin

2010-03-10 | 11:28:51 | Bloggadress: http://mammamija.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: