Dagen före dagen... (babbel, babbel...)

Ja kära Ni - dagarna trillar ju förbi här precis som dom brukar. I Tisdags så gav jag mej själv en stjärna av GULD. Jag hade nämligen inte ett endaste litet hål hos tandläkaren, bra va?! Det fanns visst inte ett smack att klaga på sa han. Tänk att ibland så har man faktiskt TUR =P Passade på att teckna det där tandvårdsavtalet nu som jag hade tänkt. Hamnade som nummer 2 på deras "risk-lista", vilket är helt okey. Nu kan det strula bäst det vill känns det som. Eller nä förresten... tar nog tillbaka det där =§ Orkar inte med nåt strul mer, inte i munnen!! Om jag ska spinna vidare på ämnet TANDVÅRD, så kan jag väl berätta att jag som barn hade en ruskig jäkla tandläkarskräck. Minns att pappa lovade glass och allt annat, bara jag gick med honom dit. Jag var så sjukt rädd ska ni veta!! Trots världens absolut bästaste tandläkare, så var jag rädd. Det bästa med just min tandläkare var att han verkligen förstod. Ja det var i alla fall så det kändes. Det hände tom att jag fick gå hem utan att ens ha öppnat upp munnen. Minns att han sa; "Vet du vad Malin?! - Nästa gång Du kommer hit så struntar vi i det här med tänderna, är det okey?!" Japp, det var det ju såklart =) Vilken bra tandläkare va?! =) Den dagen var jag nog jordens mest lyckligaste tjej =) Tänk att han visste precis hur han skulle göra!! En sån tandläkare glömmer man aldrig. På tal om att inte glömma. Det fanns ju även en ettrig liten tandsköterska med i bilden. En tandsköterska som jag TYVÄRR heller aldrig glömmer. Just DEN gången glömmer jag i alla fall INTE!! Minns jag inte helt fel så var det en tand som skulle lagas. Söt som hon var, (eller TRODDE att hon var) så erbjöd hon sin "trygga" hand under själva borrandet. Den irriterande meningen som jag aldrig glömmer var; "Nämen OJDÅÅÅ Malin... SÅ himla STAARK Du är!!" Tro FAN att jag var stark - jag var ju för sjöen LIVRÄDD!!! Alltså fy för dom orden just där och då. Kändes ju såklart lite extra nedrigt när jag tittade upp och såg att hon faktiskt flinade =/ Kände mej ensammast i världen då =( På den korta lilla stunden så visade hon med hela sitt allt att hon gav fullkomligt fan i mej och mina stackars känslor. Man skojar inte om en tjejs styrka i en sån stund, man GÖR bara inte det!! Min syster Stina var lika rädd hon som barn. Hon fick tom åka till specialtandläkare i Skövde på den tiden. Hur som haver, det var då det. Nu är det nya tider med tandvårdsavtal och allt, Happy Me =) Nu var det ju inte precis meningen att jag skulle sitta här och snattra TANDVÅRD =P Ni får förlåta mej för det. Hade ju faktiskt lite annat babbel som skulle ut =§ Det får helt enkelt bli ett nytt mirakelinlägg på självaste MIDSOMMARAFTON. Kram på Er och God Natt <3



Jessica säger:

Jag har också tecknat ett sånt där tandvårdsavtal och då var jag en tvåa. Efter ett besök hos tandis i torsdags fick jag bakläxa om jag ska fortsätta vara en tvåa och nu jag ska dit nästa vecka och visa upp om jag har skött mig;)

Det ser ut som ni har haft en mysig midsommar och jag hoppas att helgen fortsätter lika bra.

Kram kram

2011-06-25 | 17:30:02 | Bloggadress: http://lantisliv.blogg.se/
Malin till Jessica =) säger:

Ja nu gäller det att vi kämpar hårt för våra 2:or =) Hoppas att ni haft en riktigt skön midsommar ni med. Kramar från Mej <3

2011-06-26 | 01:07:28 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: